FANDOM

Kiedy spróbujemy zagadać do Yui Rio po morderstwie
Osobowości (ang. Personas) w Yandere Simulator określają, w jaki sposób uczniowie reagują, np. gdy zobaczą skierowany w ich stronę aparat lub gdy będą świadkiem morderstwa. Aktualnie w grze dostępne jest 8 osobowości.

Osobowości

Samotnik

Uczniowie z tą osobowością spędzają czas samotnie na przerwach. Można ich łatwo zabić, ze względu na to, że zazwyczaj nie ma w ich pobliżu ludzi, więc nie ma kto im pomóc. Uczniowie z tą osobowością uciekają ze szkoły i wzywają policję, gdy znajdują ciało lub są świadkami morderstwa. 

Heroiczny

Tę osobowość posiadają prawie wszyscy uczniowie z klubu sztuki walki. Uczniowie z tą osobowością będą nas atakować i próbować powstrzymać od zrobienia krzywdy pozostałym, jeśli nas na tym przyłapią, bądź znajdą dowody na to, że to my jesteśmy sprawcami, tuż po odkryciu ciała (np. chodzenie w zakrwawionym mundurku lub z bronią na wierzchu). Aby wygrać z taką osobą, należy przejść krótką mini-gierkę. Jeśli wygramy to zabijemy tę osobę, poprzez cios bronią w brzuch i paru krotne wbicie jej głębiej po czym zostanie odepchnięta, natomiast jeśli przegramy to ta osoba powali nas na ziemię, a Yandere-chan otrzyma złe zakończenie. Początkowo, ta osobowość miała mieć nazwę „Sprawiedliwy” jednak zrezygnowano z tego pomysłu. 

Motyl Społeczny

Motyle społeczne przybywają w dużej grupie osób z tą samą osobowością i z tego powodu, są trudniejsze do zabicia. Jeśli zobaczą protagonistkę robiącą dziwne rzeczy, to zaczną o niej plotkować z innymi uczniami i przez to, dopóki autor plotek żyje, reputacja Yandere-chan będzie maleć każdego dnia.

Tchórz

Jest przerażony, gdy widzi ciało lub jest świadkiem morderstwa oraz błaga o litość i przysięga, że nie powie nikomu o tym co zobaczył. Jeśli spróbujemy porozmawiać z tą osobą później, to nadal będzie przerażona, mówiąc, że nic nikomu nie powiedziała i poprosi, żeby zostawić ją w spokoju.

Zły

Jeśli uczeń z tą osobowością zobaczy Yandere-chan mordującą kogoś, będzie zachwycony i powie, że to co zrobiła, było piękne. Ponadto obiecuje, że nikomu nie powie o tym co zobaczył. Jeśli spróbujemy porozmawiać z tą osobą później, uniknie ona rozmowy, wyjaśniając, że lepiej będzie jeśli nie będą widywane razem - to mogłoby wzbudzić podejrzenia innych, bo mimo wszystko nie chce mieć kłopotów przez Yandere-chan.

Pupilek Nauczyciela

Gdy zobaczy martwe ciało, to natychmiast biegnie poinformować o tym swojego wychowawcę, a gdy zobaczy Yandere-chan mordującą kogoś, to pobiegnie schować się w swojej klasie.

Rygorystyczny

Jest to osobowość wszystkich nauczycieli. Będą strzec ciała dopóki policja nie przyjedzie i będą mogli nas złapać, gdy zrobimy coś „podejrzanego” przy nich.

Niebezpieczny

Tą osobowość posiadają tylko członkowie samorządu uczniowskiego. Gdy uczeń z tą osobowością zobaczy Yandere-chan mordującą bądź trzymającą broń, użyje gazu pieprzowego. Gdy taka osoba zobaczy zwłoki ucznia, pójdzie zawiadomić nauczyciela, tak jak pupilek nauczyciela.

Planowane osobowości

Czepliwa

Ta osobowość jest zaplanowana wyłącznie dla rywalek. Jeśli zobaczą morderstwo, pobiegną od razu do Senpai'a aby mu o tym powiedzieć.

Szpieg

Tą osobowość będzie posiadać każdy członek klubu fotograficznego. Uczniowie z tą osobowością, gdy staną się świadkami morderstwa, zrobią zdjęcia i wyślą je policji, przez co dostaniemy Game Over. Gdy będzie niska atmosfera w szkole, uczeń będzie ją patrolował, aby móc znaleźć przestępcę.

Chora z miłości

Tą osobowość będzie posiadała w przyszłości Yandere-chan oraz jej matka. Na chwilę obecną wiadomo tylko, że ich słabością będzie bycie obsesyjnym.

Usunięte osobowości

  • Kompleksowy bohater (zastąpiony przez „Heroiczny”),
  • Sprawiedliwy (zastąpiony przez „Heroiczny”),
  • Sadysta (zastąpiony przez „Zły”),
  • Łamliwy (zastąpiony przez „Tchórz”),
  • Motyl społeczny (zastąpiony przez „Rygorystyczny”; został dodany w aktualizacji z 1 lutego 2016 roku, jako osobna osobowość).