FANDOM

Szkolna atmosfera
Będzie występować w finalnej grze... Lub nie...

— YandereDev

Atmosfera.png
Szkolna atmosfera (ang. School Atmosphere) – jedna z ważniejszych mechanik gry Yandere Simulator. W zależności od stopnia atmosfery, wygląd szkoły i zachowanie uczniów będzie się zmieniać. Aby zmienić atmosferę trzeba np. zabić ucznia.

W grze istnieją trzy stopnie atmosfery.

Atmosfera 100%

Atmosfera1.png
Atmosfera prawie się nie zmienia, jest po prostu cicha i spokojna. W związku z tym to jest najłatwiejszy etap. Uczniowie będą mieli zwykły zasięg wzroku więc mniejsza się ryzyko zostania przyłapanym. Reputacja będzie spadała normalnie jak w normalnej rozgrywce.
Ekran ładowania 1.png

Podczas tego stopnia atmosfery ekran ładowania jest biało-różowy.

HalfAtmosphereFullSanity.ogg

Atmosfera 80%/60%/40%

Atmosfera2.png

Niespokojna atmosfera posiada pewne "wady". Nie jest to taki wesoły etap jak przy 100%, ale jest nadal spokojny. Tekstury posiadają szarawy odcień. Uczniowie boją się, mają lepszy słuch i zasięg wzroku więc jest większe ryzyko zostania przyłapanym na gorącym uczynku. Wtedy reputacja spada szybciej niż na wyższej atmosferze.

Ekran ładowania 1.png

HalfAtmosphereHalfSanity.ogg

Atmosfera 20%/0%

Atmosfera3.png

Mroczna atmosfera jest najgorsza ze wszystkich możliwych. Wtedy każdy z postaci jest paranoikiem, ponieważ wiedzą że seryjny morderca czai się w szkole. Uczniowie będą mieli o wiele lepszy słuch i zasięg wzroku niż wcześniej, więc trzeba ostrożnie zabijać, dodatkowo przejdą w tzw. tryb "sentry", czyli będą skanować okolicę oraz będą się trząść. Jeśli gracz będzie robił podejrzane rzeczy, reputacja Yandere-chan ekspresowo spadnie do zera. W szkole pojawia się mgła, a szkoła jest ciemniejsza niż na drugim etapie.

Ekran ładowania 2.png

Podczas tego stopnia atmosfery, ekran ładowania jest czarno-czerwony, a Yandere-chan będzie zabijała Rival-chan.

HalfAtmosphereNoSanity.ogg

Poprawa atmosfery

Aby polepszyć atmosferę, należy nie zabijać żadnych uczniów (AI zauważa, kiedy uczeń „znika”) przez jeden dzień, w wersji finalnej prawdopodobnie przez tydzień.

Można również wrobić kogoś w morderstwo, przez co uczniowie pomyślą, że seryjny morderca został aresztowany. Wtedy poprawia się atmosfera szkolna.

Historia

1 września 2015 Dodano szkolną atmosferę.
1 grudnia 2015 Dodano nowy sposób na poprawienie szkolnej atmosfery; wrobienie kogoś innego w morderstwo.

Ciekawostki

  • Po kliknięciu A w Debug Menu, dzień resetuje się, a za razem zmniejsza się również szkolna atmosfera.
  • W momencie ukazania kalendarza można zmniejszyć szkolną atmosferę za pomocą klawisza Z.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki