FANDOM

Uekiya Engeika
Uekiya Engeika
Portret Uekiyi
Informacje Biologiczne
Płeć Kobieta
Pozycja Uczennica
Przewodnicząca klubu ogrodniczego
Klasa 3-1
Klub Ogrodniczy
Wiek 18 lat[1]
Osobowość Motyl społeczny (w grze)

Słodka i delikatna

Miłość Brak
Siła Niezdolna do samoobrony
Wygląd Zewnętrzny
Kolor włosów Ciemnobrązowy
Kolor oczu Jasnobrązowy

Uekiya Engeika (jap. 園芸家 植木屋) – uczennica Akademi High School oraz przewodnicząca klubu ogrodniczego.

Wygląd

Uekiya ma brązowe włosy, spięte w koka z tyłu, sięgające jej do ramion. W jej fryzurę jest wpięte wiele roślin, a na samym środku jej głowy, znajduje się duży żółto-różowy kwiat z cyjanowym środkiem. Jeden z kosmyków jej grzywki, przechodzi między jej oczami i następnie za jej lewe ucho. Z przodu ma spięte dwa małe kucyki, za pomocą różowych gumek. Jej oczy są koloru jasnobrązowego. Na oficjalnej ilustracji nosi zielone rękawiczki, nosiła je też w starszych wersjach gry, gdy nie była w pełni wdrożona. Ubiera się w domyślny żeński mundurek, a na lewym ramieniu ma czerwoną opaskę z wizerunkiem kwiatu, symbolizującą to, że jest przewodniczącą klubu ogrodniczego (w grze z napisem „przewodnicząca” zapisanym w kanji).

Osobowość

Uekiya jest motylem społecznym. Oznacza to, że jeśli sama będzie świadkiem morderstwa, ucieknie na dziedziniec i zadzwoni po policję. Jeśli Yandere-chan do niej podejdzie wtedy, to Uekiya głośno krzyknie przez co wszyscy obecni uczniowie zwrócą na nią uwagę. Gdy znowu Ayano kogoś zabije na jej oczach, to Uekiya skuli się ze strachu. Jeśli protagonistka ukryje dowody zbrodni, to Uekiya nie będzie chciała z nią rozmawiać przez następne dni i będzie plotkować o niej, co spowoduje spadek reputacji o 10 punktów na dzień dla Ayano. Wtedy również będzie reagować jak złośliwe osoby, na próbę zrobienia jej zdjęcia. Z kolei jeśli będzie świadkiem morderstwa, razem z kilkoma innymi uczniami, może być jedną z czterech osób, która zatrzyma morderczynię. Gdy zobaczy zwłoki, to zrobi to samo co w przypadku ujrzenia morderstwa, prócz niechęci do Yandere-chan. Zapozuje gdy gracz spróbuje zrobić jej zdjęcie.

Opis

Uekiya jest znana w całej szkole ze swojej życzliwej i troskliwej natury. Nie może oprzeć się pomaganiu innym w potrzebie i stara się, aby wszyscy wokół niej poczuli się tak komfortowo, jak to tylko możliwe. Jest nazywana „starszą siostrą dla wszystkich” za to, że poświęca się swoim kolegom z klasy, tak jakby była kochającym członkiem rodziny.

Niezaprzeczalnie największą pasją Uekiyi jest ogrodnictwo. Widzi nieskończone piękno w kwiatach i cieszy się z ich uprawy, komponowania ich i dzielenia się nimi z innymi. Okazała się również być adeptem artysty krajobrazu. Kariera w ogrodnictwie jest niewątpliwie jej przyszłością.

Jeśli jest pewna, że w pobliżu nie ma nikogo, kto potrzebuje jej pomocy, wtedy Uekiyę zawsze można znaleźć w klubie ogrodniczym, opiekującą się roślinami, które czasami określa jako „dzieci”. Jako przewodnicząca klubu, zawsze jest zachwycona pomaganiem innym w rozwijaniu ich umiejętności ogrodniczych.

Ostatnimi czasy, biorę pod uwagę pewien pomysł dla Uekiyi. Wierzy ona, że rośliny są bardziej warte miłości, niż ludzie. Dawniej została skrzywdzona przez ludzki rodzaj, jednak rośliny nigdy nie zrobiły jej niczego złego. Człowiek może sam o siebie zadbać, ale kwiaty potrzebują wsparcia od innych, by móc kwitnąć. Ludzie są w stanie robić złe rzeczy, z kolei rośliny nikomu nie wadzą. To są powody, dla których woli spędzać swój czas z daleka od zgiełku, wśród zielonych krzaków oraz kwiatów, a także ekstremalnie selekcjonuje członków do swojego klubu. W zależności od tego, jak daleko rozciągnę tę część jej charakteru, będzie mogła stać się kimś, kto absolutnie nienawidzi ludzi i ukrywa to pod maską spokoju i delikatności. Może stać się nawet osobą, która bardziej ceni życie roślin, niż innego człowieka. Prawdopodobnie nie będzie jej nawet obchodzić moment, w którym ktoś straci przy niej życie (może jest typem złego charakteru?) i jedyną silną reakcję pokaże dopiero w momencie, gdy jej kwiaty zostaną uszkodzone lub zniszczone.

Właściwie, Yandere dla kwiatów.

— YandereDev [2]

Relacje

Amai Odayaka i Akane Toriyasu

Będą miały dobre relacje.[3][4]

Ciekawostki

  • Dodana została w aktualizacji z 3 stycznia 2017 roku.
    • W aktualizacji z 1 lipca 2018 roku, została w pełni wdrożona.
  • Została po raz pierwszy ukazana w filmiku „January Osana Progress Report - Part 1”.
  • Jej imię (jap. 植木屋 wym Uekiya) oznacza rośliny, zaś nazwisko (jap. 園芸家 wym. Engeika) oznacza ogrodnika.
  • Jest jedną z dwóch postaci, którym można ukraść klucze. Drugą jest pielęgniarka.
  • 30 marca została umieszczona na oficjalnej stronie gry.
  • Ma tą samą osobowość co Amai Odayaka.
  • Uekiya wraz z Miyuji Shan są jedynymi żeńskimi przewodniczącymi klubów w grze, które nie są rywalkami.
  • Uekiya uwielba zwierzęta.[5]
  • Możliwe, że będzie jedną z 4-5 osób w szkole, którzy są wegetarianami.[5]
  • Przyjaźni się z członkami klubu ogrodniczego, ale również ma przyjaciół poza nim.[5]
  • Jest zafascynowana bukietnicą i chciałaby ją zobaczyć.[5]
  • Lubi chryzantemy, bo mają ładny wygląd i lubi je „głaskać”.[5]
  • Szybkim sposobem na zdobycie kluczy do szopy, bez grania w minigrę, jest zabicie Uekiyi. Klucze będą wtedy leżały obok jej zwłok.

Przypisy

  1. https://redd.it/7mwtgt
  2. https://redd.it/6dc5b5
  3. https://redd.it/6dc5b5
  4. https://redd.it/80pfi6
  5. 5,0 5,1 5,2 5,3 5,4 https://redd.it/7rp14a