FANDOM

Zmysł Yandere
Zmysł Yandere oczy.png

Oczy protagonistki podczas zmysłu Yandere.

Zmysł Yandere (ang. Yandere Vision) – ważna część mechaniki w grze, która pomaga graczowi znaleźć przydatne przedmioty oraz postacie. Po uaktywnieniu zmysłu Yandere, wszystko staje się zamglone, czas zwalnia, przez co Yandere-chan chodzi wolniej, a jej oczy stają się czerwone.

Zmysł Yandere może być aktywowany poprzez przytrzymanie lewego Ctrl, bądź prawego Alt.

Oznaczanie

Zmysł Yandere pozwala widzieć interesujące przedmioty oraz osoby przez ściany, tak samo uczniów, jak i nauczycieli. Bez przygotowania, Yandere-chan, jest w stanie ujrzeć Senpai'a, rywalki, a także użytkowe obiekty. By uaktywnić możliwość widzenia innych ludzi przez przeszkody, gracz musi ich najpierw „oznaczyć”.

„Oznaczanie” uczniów czy nauczycieli odbywa się za pomocą robienia czystych zdjęć ich twarzom i wysyłaniu ich do Info-chan, która poda informację na ich temat. Wyjątek stanowi Duch Dziewczyny, fałszywa uczennica oraz delikwenci. Gdy raz Yandere-chan pozna dzienny grafik wybranych osób, będzie mogła mentalnie wyobrazić sobie ich następne działania, dzięki czemu widzi inne osoby przez ściany.

W trybie 1980 funkcja Info-chan, a także telefony znikną [1], więc nie wiadomo, w jaki sposób protagonistka będzie w stanie „oznaczać” osoby, jeśli w ogóle ta opcja zostanie umożliwiona.

Aury

Kiedy zmysł Yandere jest aktywowany pojawiają się linie dookoła obiektów i uczniów. Każdy kolor ma inne znaczenie.

  • Przydatne przedmioty/osoby mają cyjanowy (odcień niebieskiego) kolor, tj. trucizna, wiadra, bronie leżące luzem czy Genka Kunahito.
  • Osoby, których zdjęcia Yandere-chan wysłała do Info-chan, mają kolor zielony.
  • Potencjalnie niebezpieczne osoby mają kolor czerwony, tak samo, jak ci, którzy widzieli Yandere-chan podczas morderstwa oraz rywalki (na chwilę obecną tylko Rival-chan, Muja Kina oraz dawniej Megami Saikou). Zdjęcia nie są potrzebne, by pojawiły się linie tego odcienia.
  • Senpai ma linie koloru różowego.
  • Uczniowie, którzy byli świadkami podejrzanego zachowania protagonistki, ale nie widzieli momentu ukrywania ciała lub nie posiadali żadnego bezpośredniego kontaktu z morderstwem, są przedstawieni w kolorze żółtym zaraz po zrobieniu zdjęcia. Linie zmieniają się na zielony odcień, kiedy główna bohaterka przeprosi dane osoby. (Ten typ oznaczenia może się często bugować).
  • Dowody zbrodni (krew, zwłoki itp.) mają kolor pomarańczowy.
  • Yandere-chan ma obwódkę koloru czarnego. Podobno jeszcze dwie inne postacie w grze, również będą posiadać tego typu aurę. YandereDev nie zdradził jeszcze kim będą te osoby[2].

Ciekawostki

  • Yandere-chan może aktywować zmysł Yandere podczas biegania, ale nie w momencie kucania, czy czołgania się.
  • Możliwe, że w przyszłości oczy protagonistki podczas używania zmysłu Yandere, gdy Senpai będzie w pobliżu, będą posiadały w sobie serduszka, zamiast pustych tęczówek[3].
  • Podczas używania zmysłu Yandere, kiedy szkolna atmosfera jest bardzo niska, niektóre kolory mogą wydawać się wypaczone, podczas gdy inne linie tracą swój kolor.
  • Jeśli gracz przyspieszy czas, aktywowany zmysł Yandere będzie go spowalniać. W momencie, w którym czas jest przyspieszony, a Zmysł Yandere już dawno aktywny, minuta minie w przeciągu sekundy, ale zaraz potem spowolni.
  • Kokona, mimo, że jest zakochana w Senpai'u, nie ma czerwonego koloru w Zmyśle Yandere, tylko zielony jak normalna uczennica. Najprawdopodobniej to dlatego, że nie jest zaprogramowana jako "oficjalna rywalka".
  • Podczas aktywowania zmysłu Yandere, rozmiar teczówek Ayano nieznacznie się powiększa.

Przypisy

  1. https://twitter.com/YandereDev/status/656285300495220736

Więcej z Fandomu

Losowa wiki